Socjoterapeuta i Psychoterapeuta
Socjoterapeuta i Psychoterapeuta mgr Anna Wereszczyńska. Trening Umiejętności Społecznych (TUS) (standardy Polskiego Towarzystwa Psychologicznego). Wsparcie rodzin dzieci z zaburzeniami rozwoju. Oligofrenopedagog.
GABINET PSYCHOTERAPII I SOCJOTERAPII
ANNA WERESZCZYŃSKA
ul. Kwiatowa 21, Konin
Kontakt - tel. 601 284 177
PSYCHOTERAPIA
Psychoterapia dorosłych.
Psychoterapia dzieci i młodzieży.
Psychoterapia indywidualna i grupowa.
- Problemy osobiste
- Depresja
- Problemy rodzinne
- Problemy w relacjach
- Problemy nastolatków
- Terapia par
SOCJOTERAPIA I TUS (Trening Umiejętności Społecznych)
Terapia adresowana do dzieci i młodzieży wykazujących problemy w zakresie funkcjonowania społecznego:
- dzieci nieśmiałe
- wycofane społecznie
- z trudnościami w nawiązywaniu prawidłowych relacji rówieśniczych
- z panowaniem nad złością
- niedojrzałe emocjonalnie
- dzieci z autyzmem oraz Zespołem Aspergera.
Socjoterapia z wykorzystaniem TUS prowadzona jest indywidualnie i w odpowiednich grupach wiekowych (wiek przedszkolny i szkolny).
Cel:
- wspomaganie dzieci i młodzieży w ich rozwoju, w przyjmowaniu i rozumieniu rzeczywistości
- dziecko pozna samego siebie, pozna swoje mocne i słabe strony, swoje talenty, zdolności
- dziecko będzie umiało budować poczucie własnej wartości, rozpoznawać i nazywać emocje
- wdrażanie reguł funkcjonowania społecznego oraz ćwiczenie sposobów adekwatnego zachowania się w różnych sytuacjach
- nauka rozpoznawania znaczenia gestów, ekspresji mimicznej i ciała
- nauka wykorzystywania komunikatów niewerbalnych (posługiwanie się gestem, mimiką, dystansem)
- przestrzeganie zasad i norm społecznych
- nawiązywania pozytywnych relacji z rówieśnikami
- pozytywnego rozwiązywania konfliktów.
Moje zajęcia ukierunkowane są na:
- zmniejszanie bądź eliminowanie poziomu zaburzeń: zwłaszcza zaburzeń zachowania, nadpobudliwości i nieśmiałości, zaburzeń emocjonalnych zakłócających proces socjalizacji oraz utrudniających rozwój osobisty i społeczny, które powodują i intensyfikują trudności szkolne
- organizowanie takich sytuacji społecznych podczas spotkań, które dostarczą uczestnikom zajęć doświadczeń korekcyjnych przeciwstawnych doznanym urazom oraz doświadczeń kompensujących doświadczenia deprawacyjne, hamujące rozwój emocjonalny i społeczny oraz sprzyjać będą odreagowaniu napięć emocjonalnych i posłużą uczeniu się nowych umiejętności, wspierające rozwój
- naukę się stawiania granic, odmawiania, przełamywania własnej nieśmiałości
- naukę radzenia sobie w sytuacjach dla nich stresowych, jak wyrażać emocje i uczucia, samodzielnie podejmować decyzje i brać za nie odpowiedzialność. Jak rozpoznać własne zainteresowania, możliwości ich realizacji.